B:SM obté el Segell EFQM 400 en reconeixement a la seva gestió excel·lent, innovadora i sostenible

Comparteix
16/03/2022
Imatge
Marta Labata acompanyada de Miquel Romero rebent el diploma de l'obtenció del Segell EFQM

En aquest primer any d’avaluació, ha aconseguit posicionar-se entre el 30% de companyies que obtenen major puntuació

L’objectiu de B:SM és ser referent d’aquest model de gestió en el sector públic, i liderar la seva implementació entre les empreses del seu ecosistema
 
El lliurament del certificat ha tingut lloc avui a l’Anella Olímpica

Barcelona de Serveis Municipals (B:SM) ha obtingut el Segell EFQM 400 en reconeixement a l’aposta per un model de gestió basat en l’excel·lència, la innovació i la sostenibilitat, així com a l’aportació de valor que realitza als grups d’interès de la companyia. El Model EFQM ofereix una eina integral perquè les organitzacions puguin optimitzar la gestió a través d’una anàlisi rigorosa, estructurada i objectiva del seu funcionament.
 
Aquesta distinció, amb la que ja compten 3.000 empreses a tot l’Estat, és concedida per la European Foundation for Quality Management (EFQM), representada a l’Estat espanyol pel Club Excelencia en Gestión. EFQM ha avalat que B:SM és una companyia que treballa permanentment per la transformació i la millora del rendiment, i que està preparada per afrontar els reptes futurs maximitzant l’aportació de valor a la societat.  

En aquest primer any d’avaluació, B:SM ha obtingut un total de 471 punts. Es tracta d’una posició elevada que situa la companyia entre el 30% d’empreses que assoleixen una major puntuació dins dels paràmetres establerts pel Model.
 
En el cas específic de B:SM, els avaluadors han reconegut especialment la clara orientació al client i l’èxit de les aliances público-privades que impulsa l’empresa, les quals reverteixen en una millor prestació de serveis i en una àmplia transferència de coneixement al mercat. També han destacat l’aposta per la innovació que es fa en tots els àmbits d’activitat, un posicionament que permet a B:SM ser líder en sectors com l’electromobilitat, a través de la xarxa Endolla Barcelona, o el desenvolupament d’aplicacions de serveis de mobilitat, com smou. EFQM també ha qualificat com a molt positiva l’existència d’un sistema de gestió integral que unifica les metodologies de treball a totes les unitats de negoci de B:SM.
 
“L’obtenció del Segell EFQM és una mostra més del compromís de la companyia amb la qualitat i l’excel·lència, i de com seguim impulsant mecanismes que repercuteixin en la transformació i en la millora contínua dels nostres processos i activitats”, ha explicat Marta Labata, CEO de B:SM. “La puntuació obtinguda en aquesta primera avaluació és un molt bon punt de partida, i ens ha de conduir al lideratge que volem exercir entre tot el nostre ecosistema empresarial. La nostra voluntat és esdevenir referents en l’aplicació del Model EFQM dins del sector públic, fent de palanca per a la seva extensió. I fer-ho des dels valors que ens defineixen com a empresa compromesa amb la millora de la qualitat de vida de les persones generant experiències positives per construir una Barcelona saludable i capdavantera”.

Per la seva banda, Miquel Romero, director de Marketing i Comercial del Club Excelencia en Gestión, ha destacat: “B:SM és una organització altament complexa amb una ferma voluntat de servei, una cultura fonamentada en una clara orientació al client, assumint un lideratge decidit en innovació en el sector dels serveis, treballant l'avui amb eficiència i eficàcia per a assegurar-se la seva sostenibilitat futura. Com a representant del Club Excelencia en Gestión i ciutadà de Barcelona, és una satisfacció comptar amb BSM, una organització mereixedora del Segell EFQM gràcies a la seva gestió excel·lent, innovadora i sostenible.”
 
El lliurament del segell ha tingut lloc aquest matí a l’Anella Olímpica en el marc d’un acte intern de la companyia.