B:SM renova la seva flota de vehicles amb 25 noves motos elèctriques

Comparteix
05/08/2016
Imatge

Els vehicles elèctrics estan lliures d’emissions contaminants, el que significa que, amb aquesta renovació, cada moto deixarà d’emetre 1,09 tones de CO2 a l’atmosfera, un estalvi de més de 27 tones pel total de les 25 motos

Barcelona de Serveis Municipals (B:SM) ha adquirit 25 noves motos elèctriques com a part del procés de renovació de la seva flota de vehicles cap a la mobilitat elèctrica. Aquestes motos formen part d’un nou lot de 85 unitats que s’anirà incorporant, de manera esglaonada, fins arribar a un total de 109 motos adquirides el 2019 per part de la principal empresa municipal.  El tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació i president de BSM, Jaume Collboni, ha destacat que “B:SM, la principal empresa pública de Barcelona, amb 1.200 treballadors, vol ser exemplar pel que fa la seva contribució a la sostenibilitat, a mantenir l’aire net a Barcelona, una de les grans assignatures pendents,  i a tenir una mobilitat fàcil, ecològica, sostenible, accessible”. Collboni ha recordat que B:SM disposa de 250 punts de recàrrega elèctrica distribuïts pels aparcaments de tota la ciutat i ha esperat que “serveixi d’exemple perquè cada vegada més ciutadans utilitzin la bicicleta, vehicles elèctrics o vagin a peu, per tal d’afavorir la mobilitat sostenible i poder tenir aire net a Barcelona”. La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha recordat que “Barcelona és capdavantera a nivell europeu en la implementació del vehicle elèctric a tots els nivells, amb una flota pública que està en un 40% electrificada”. Segons Vidal, “com a administració hem de donar exemple per explicar que aquesta tecnologia no és cap qüestió futurista que hagi d’arribar sinó que aquí i ara és una opció útil i viable pels ciutadans”. Vidal ha recordat que la ciutat introdueix com a condició l’ús de vehicle elèctric en els plecs de licitació de serveis com els de neteja o d’aigües amb l’objectiu d’avançar en l’electrificació de la flota. Menys contaminació, més estalvi La substitució progressiva de la flota fa palesa l’aposta ferma de B:SM per la mobilitat elèctrica, un sistema sostenible que contribueix a la millora de la mobilitat, a la reducció d’emissions de CO2, a la disminució del soroll i que, en definitiva, fomenta el respecte pel medi ambient. L’adquisició d’aquestes 25 motos comportarà una reducció molt considerable pel que fa a les emissions de CO2 a l’atmosfera. Fent una estimació basada en les emissions de les motos que es tenien fins ara a la flota, i tenint en compte que cadascuna recorre, aproximadament, 10.000 km. a l’any, cadascuna de les motos deixarà d’emetre 1,09 tones de CO2 a l’any, el que suposa que amb el conjunt de les 25 motos adquirides es deixaran d’emetre més de 27 tones de CO2 l’any. Cada moto deixa d’emetre 1,09 tones de CO2 a l’any Les 25 motos adquirides deixaran d’emetre més de 27 tones de CO2 l’any A l’estalvi en CO2 s’ha de sumar també la reducció en contaminació acústica i l’estalvi econòmic que suposa el manteniment d’un vehicle elèctric. A més amb accions com aquesta, B:SM afavoreix la promoció urbana de vehicles elèctrics, situant-se com a pioners davant la ciutadania pel que fa a l’ús del vehicle elèctric, i ajudant al seu desplegament. Característiques de les motos elèctriques Les motos són del model S02 de Scutum. Es tracta d’una versió especialment dissenyada per a facilitar el treball diari per les ciutats de forma eficient i amb un cost de consum mínim. En aquest sentit, s’han fet les següents adaptacions: una estructura afegida amb retrovisors i pantalla paravents fixats, una ampliació del seient per un acompanyant, un interruptor de 4 intermitents i la funció de marxa enrere. Els scooters tenen una capacitat energètica de la bateria de 6kWh i una autonomia de 100km, el que proporciona una autonomia molt elevada que permet circular durant tot el dia podent carregar la bateria després de la jornada laboral. A més, consta de tres models de conducció (Eco, City, Sport) i il·luminació LED integral a la part davantera i posterior, el que allarga la durabilitat de la bateria i assegura un baix consum. La recarrega s’efectua fàcilment a través d’un endoll convencional. El pes total de la moto, bateria inclosa, és de 120kg, amb una capacitat de càrrega de 315 kg. Es tracta d’un pes prou reduït que permet una ergonomia adequada per al conductor, estabilitat i alta capacitat de maniobra, a través d’un sistema de sensors incorporat. El vehicle arriba a un màxim de 80km/h i té potencia modulable que no produeix reaccions brusques. Aquestes característiques, juntament amb una gran capacitat de tracció i d’adherència fan que sigui una motocicleta més segura a la seva conducció a la ciutat. Scutum,  tecnologia catalana Scutum és una empresa catalana que neix al 2011 amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida a les ciutats amb vehicles innovadors 100% elèctriques. La companyia es dedicada al disseny, desenvolupament i fabricació de scooters elèctrics de 2 i 3 rodes, una alternativa real i eco-responsable amb un producte totalment adaptat a les necessitats del mercat.  Les patents i electrònica son fruit de 5 anys de desenvolupament per l’equip de Scutum, format per professionals espanyols amb gran experiència en el sector: enginyers, pilots, mecànics, electrònics i dissenyadors. La tecnologia utilitzada per a desenvolupar els seus productes ha estat reconeguda per l’Associació d’Agències Espanyoles de Gestió de l’Energia amb el premi EnerAgen 2015, i pel premi Emprenedor XXI 2015 en la categoria industrial, que va situar a Scutum com la companyia nacional amb major potencial de creixement al sector industrial.  Al 2014, Scutum va llançar el seu primer model S02, que ja es va incorporar a les flotes de B:SM en una aposta clara per un canvi cap a la mobilitat elèctrica i sostenible. Actualment, Scutum es troba ultimant el seu nou model per a particulars amb bateria extraïble, i ha aconseguit obrir-se al mercat internacional, tenint ja presència al Regne Unit, França, Holanda, Portugal i Itàlia.   B:SM, impulsor de la mobilitat elèctrica Barcelona de Serveis Municipals forma part com a membre fundador del projecte LIVE (Logística per a la Implementació del Vehicle Elèctric). Es tracta d’una plataforma público-privada nascuda amb l’objectiu de donar suport, impulsar i potenciar la mobilitat elèctrica a Barcelona i l’Àrea Metropolitana. El projecte LIVE representa el nexe d’unió i coordinació entre els diferents plans públics i privats per compartir experiències i necessitats, per tal d’afavorir la implantació de projectes estratègics locals i internacionals. B:SM hi participa recolzant la implantació de la mobilitat elèctrica a la ciutat com a element fonamental pel canvi de model energètic. Gratuïtat a l’AREA per vehicles elèctrics Un dels avantatges del vehicle elèctric és el de l’estacionament gratuït a les zones regulades de la ciutat. La tarifa, tant a les places verdes com a les places verdes, serà de 0 euros, sempre respectant els horaris i els temps màxims de regulació i obtenint un tiquet o un comprovant horari. Per poder accedir a aquest incentiu, és necessari que l’usuari tingui prèviament la identificació de vehicle elèctric que, a més, ofereix la possibilitat de fer recàrregues als punts públics de la ciutat situats a al via pública, també de manera gratuïta.   La xarxa d’endolls elèctrics als aparcaments de B:SM A banda, els aparcaments B:SM disposen d’una xarxa de punts de recàrrega en els que els usuaris poden recarregar el seu vehicle elèctric de manera totalment gratuïta, pagant només per l’estada del vehicle a l’aparcament. Actualment la xarxa, que està en creixement continu, consta d’un total de 239 endolls elèctrics (151 de cotxe i 88 de moto)  L’exemple del Bicing elèctric El desembre del 2014 es va posar en marxa la prova pilot del Bicing elèctric, que està resultant òptima per comprovar el funcionament dels elements que formen la bici i està permetent aconseguir una molt bona experiència, valorant també la rebuda que li han donat els usuaris. El servei, que  compta actualment amb 6.528 usuaris, disposa 300 bicicletes elèctriques, i 46 estacions amb 600 ancoratges elèctrics, la majoria d’elles situades a aparcaments per tal d’aprofitar la xarxa electrificada.