El Parc d’Atraccions del Tibidabo estrena nova temporada

Comparteix
25/02/2015
Imatge

El Parc s’obre de nou amb importants novetats, com la reinauguració del Magatzem de les Bruixes i els Bruixots o la nova atracció Interactibi

Demà dissabte 5 de març comença la nova temporada al Parc d’Atraccions Tibidabo, i ho fa plena de sorpreses. Entre les novetats es troben el nou joc làser l’atracció Interactibi i les noves activitats a l’espai Playful Learning by LEGO, així com estrenes 4D al Dididado, nous espectacles de cloenda i també augmentarà la presència de les mascotes Ti, Bi, Da i Bo. A més, al llarg del a temporada es produirà la reinauguració de l’històric Magatzem de les Bruixes i els Bruixots L’horari del Parc es seguirà ampliant, ja que aquest any també estarà obert durant tots els dies del mes d’agost.

A més, l’inici de temporada tindrà una campanya molt especial, ja que els propis visitants de Parc en són protagonistes. Les fotografies que s’han utilitzat són imatges que els visitants han compartit a les xarxes socials durant l’últim any i que han cedit per a la campanya. D’aquesta manera, les imatges mostren les emocions reals que s’han viscut al Parc durant el 2015, i que podrà viure tothom que acudeixi al Parc durant aquesta nova temporada.

El Magatzem de les Bruixes i el Bruixots es renova


El Magatzem de les Bruixes i els Bruixots és la primera atracció mecànica que va ser instal•lada al Tibidabo, l’any 1915, i s’ha convertit en una de les més emblemàtiques del Parc. L’any passat es va celebrar el seu 100 aniversari i, aquesta temporada serà protagonista d’una altra celebració, la de la seva reinauguració. L’atracció es renovarà totalment, amb un recorregut que aportarà innovació i moltes sorpreses. A la primavera es farà una festa de comiat de l’actual atracció, que servirà també per presentar tots els detalls del nou projecte.

Una altra de les novetats de la temporada que ara comença és l’Interactibi, un joc interactiu que entrellaça la tecnologia amb l’habilitat i l’enginy dels participants. El simulador ofereix una experiència única i plena d’aventures, amb gràfics 3D i efectes visuals d’avantguarda, que faran que el jugador passi una estona a un món completament virtual mentre competeix per aconseguir la major puntuació.

Així mateix, es potenciarà la presència de les mascotes del Parc; en Ti, la Bi, la Da i el Bo; i el treball que fan en favor dels drets dels infants de la mà d’Unicef.  A més, l’espai Playful Learning by LEGO acollirà noves activitats  que uneixen joc i aprenentatge i es celebrarà el LEGO Day, on tots els visitants podran participar en l’elaboració d’una gran construcció amb peces de LEGO, i també es mantindrà el mes de l’alimentació saludable, que comptarà amb la col·laboració, un any més, de la Fundació Alícia.

Destaquen també les estrenes audiovisuals que hi haurà durant la nova temporada. Al llarg de l’any s’estrenaran 3 pel·lícules al cinema en 4 dimensions Dididado: La Mansió Encantada, El Món Perdut i El Petit Príncep. D’altra banda la reconeguda companyia de marionetes d’Herta Frankel presenta “Una de pirates”, el nou espectacle del Marionetarium, en el que dos pirates lliures deixen anar amarres i marxen a l’aventura amb el seu company, un lloro que parla molt, però diu poc.

Nous espectacles de Cloenda

La major presència de les mascotes al Parc es fa evident amb el primer espectacle de cloenda, que comença el mateix dia 5 de març, i que es titula “Les mascotes fan la volta al món”. Es tracta un show totalment renovat en el que el Ti, la Bi, la Da, i el Bo s’endinsen en un viatge ple d’aventures per conèixer les diferents cultures d’arreu del món.

Els següents espectacles seran els clàssics de la “Gran cavalcada de Gerónimo Stilton” i l’espectacle làser “Music”, que torna totalment renovat després de l’èxit de temporades anteriors. A més, s’han preparat nous espectacles carregats de diversió i sorpreses, com “Buscant el tresor fantasma”, en el que dos pirates necessiten l’ajuda dels visitants del Parc per trobar aquest tresor i, per últim, al Nadal arribaran “Els Pastorets del Tibidabo”.

Compromís social i mediambiental


El Parc d’Atraccions Tibidabo és un Parc compromès socialment, i s’esforça a desenvolupar projectes i iniciatives socials i en recolzar i dur a terme actes culturals i educatius. Prova d’aquest compromís és l’aliança amb Unicef, que té l’objectiu d’impulsar el coneixement de la societat sobre els Drets dels Infants i contribuir als programes de supervivència, educació i protecció d’UNICEF arreu del món.
A més del compromís amb Unicef, aquesta temporada també estarà plena d’actes solidaris com la festa Un cop de mà o la festa pel Nepal, i s’ha arribat a acords amb noves entitats que  col•laboren a fer millor la vida dels nens més desfavorits a la nostra ciutat.

Més enllà dels actes solidaria i culturals, el Parc manté també un compromís amb el medi ambient, dins el marc del Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat. Una de les accions cabdals és el projecte de reciclatge Tibinet, iniciat al 2014 i que a permès una millora en la segregació de residus respecte de l’any anterior. Projectes com aquest han fet possible la consecució del certificat ISO 14001, reconeixement a les polítiques de gestió mediambiental que s’estan duent a terme. Aquesta temporada, es posaran en marxa diversos projectes de millora, com per exemple, la instal•lació d’un nou enllumenat amb electricitat fotovoltaica.  

El compromís social del Tibidabo es mostra també amb el projecte de reinserció laboral per a persones amb més de 40 anys, un dels col·lectius amb més dificultats. El Tibidabo seguirà treballant, de la mà de Barcelona Activa, en la línia encetada l’any passat, que va portar a la incorporació de 24 persones a la plantilla del Parc.

Rècords d’assistència


Durant el 2015 es van batre tots els rècords d’assistència, i és que van visitar el Parc 682.939 persones en els 155 dies que va estar obert, o el que és el mateix, una mitjana de 4.406 persones al dia. Això suposa un augment del 10% respecte de l’any anterior. Aquest creixement es deu, en gran mesura, a que el Parc ha estat obert tots els dies d’agost, una novetat d’aquest any que ha permès als visitants gaudir de totes les atraccions amb una major flexibilitat horària. Només a l’agost es van rebre fins a 165.464 visitants, un 22% més que el mateix mes del 2014.

També s’han batut rècords pel que fa als socis del Tibiclub, el passi de temporada que permet accedir al Tibidabo tots els dies de l’any. Durant el 2015 ha incrementat en un 5% les visites dels socis al Parc, arribant a les 284.252. Les prop de 20.000 famílies que formen part del club de socis del Tibidabo han pogut gaudir de les jornades culturals i educatives del Parc, i han estat convidats a participar en diferents esdeveniments especials.

Aquestes dades consoliden la tendència de creixement que del Parc d’Atraccions Tibidabo en els últims anys, posicionant-se com un dels espais d’oci més rellevants de Barcelona