Vodafone Bicing repta als seus usuaris amb una nova app que millora l’experiència del servei

Comparteix
22/04/2015
Imatge
Barcelona de Serveis Municipals (B:SM), Clear Channel y Vodafone presenten la nova versió de l’aplicació per mòbils del servei Vodafone Bicing, basada en el concepte de “gamificació”. L’app, que es presenta als usuaris en forma de joc, premia les conductes saludables i sostenibles que col·laboren amb el medi ambient, y fomenta la realització d’activitat física. A la vegada, dóna la oportunitat als usuaris de divertir-se amb el servei i d’aconseguir diversos regals, com per exemple accessoris de bicicleta o actius de Vodafone Bicing (abonaments, viatges de la modalitat elèctrica, etc.).

La nova app, disponible per iPhone i Android, avalua els desplaçaments sostenibles de cada usuari, i quantifica 3 paràmetres del viatge en funció del pes i l’edat de l’usuari o usuària: els grams de CO2 estalviats, les calories cremades i el nivell de felicitat obtingut, que equival al nivell d’endorfines alliberades després de fer una activitat saludable. Per cada viatge, segons aquestes 3 variables, i en funció de la tipologia del viatge (pujada o baixada, més llarg o més curt, etcètera) el joc dóna un màxim de punts mensuals a cada jugador, que podrà bescanviar posteriorment per diferents regals.

A més, l’aplicació ofereix informació sobre quin ha estat l’últim ancoratge de cada usuari, el que permet verificar la correcta devolució de la bicicleta a l’últim viatge realitzat. Per fomentar el correcte ús del servei, es donaran punts addicionals quan es consulti aquesta informació. Els usuaris poden, a part, consultar les estadístiques completes de la seva activitat en qualsevol moment a través de la pròpia aplicació.

L’app té diferents nivells. Al nivell I, el servei anirà llançant diferents reptes que faran guanyar punts extres als usuaris, com per exemple, aconseguir estalviar un nivell determinat de grams de CO2. Aquests reptes no tindran un límit de temps establert, el que permetrà als jugadors anar al seu ritme i familiaritzar-se amb el joc. A mida que l’usuari vagi avançant i guanyant punts, s’assolirà al nivell II, i serà en aquesta segona fase quan s’introduirà al joc un factor competitiu amb altres usuaris.

Per poder entrar al joc, els usuaris hauran d’iniciar sessió de la mateixa manera que ho fan quan entren a la seva zona d’abonats de la web, utilitzant el mateix nom d’usuari i la mateixa contrasenya.
A més d’aquestes novetats, l’app manté totes les funcionalitats actuals: un llistat d’estacions, el mapa que les situa i indica la disponibilitat de bicis i ancoratges, i la possibilitat de marcar estaciones preferides. A finals de maig, està previst que estigui disponible el nou planificador de rutes.