El Port Olímpic promou la nàutica inclusiva acollint la celebració de la segona Regata per l’Alzheimer

Comparteix
30/04/2024
Imatge

Més de 200 persones amb Alzheimer i altres demències han participat en la segona edició de la Regata per l’Alzheimer, l’esdeveniment nàutic organitzat per la Fundació Catalunya La Pedrera i l’Associació Veles per l’Alzheimer, celebrada al Port Olímpic i que és l’únic esdeveniment nàutic a nivell mundial on la tripulació està formada per persones amb aquesta malaltia. 

En la seva primera sortida des del Port Olímpic, l’esdeveniment ha duplicat el nivell de participació gràcies a la presència de regatistes i de familiars provinents de tota Catalunya que formen part del programa de reforç de la memòria de la Fundació Catalunya La Pedrera. En total, 31 velers han sortit del Port Olímpic, acompanyats per catamarans, des d’on 110 persones més amb mobilitat reduïda han pogut seguir la regata. 

La segona edició de la regata ha comptat amb la presència d’entitats nacionals en defensa dels drets de les persones amb Alzheimer, però també d’altres països com el Regne Unit, Itàlia o el Brasil, constatant així l’objectiu de reproduir l’esdeveniment a altres parts del món. 

En el tancament de la jornada, la directora del Port Olímpic, Olga Cerezo, ha remarcat la voluntat de la instal·lació portuària de “ser un espai de divulgació i pràctica de la nàutica per a tots els públics. Actes com la Regata per l’Alzheimer s’alineen amb aquest propòsit i ens permeten avançar cap a una nàutica accessible, inclusiva i sensibilitzada amb tots els col·lectius”. 

La dinamització de la nàutica és un dels eixos d’activitat estratègics del Port Olímpic, que compta amb un ampli calendari de regates tant competitives com recreatives, i que aposta per promoure la seva pràctica. En aquest sentit, l’actualització i millora del Centre Municipal de Vela (CMV) permetrà ampliar els serveis de l’espai i convertir-lo en un referent amb capacitat per difondre i apropar la nàutica entre la ciutadania i, especialment, entre els joves. 

Últimes notícies relacionades

Comparteix
Imatge
23/02/2026
El Port Olímpic acull l’exposició “Pérez Siquier. Col·leccions Fundación Mapfre” del centre de fotografia KBr Fundación Mapfre
Comparteix
Imatge
05/02/2026
El Port Olímpic es posiciona com un espai de ciutat amb un ampli ventall de propostes familiars, nàutiques i professionals
Comparteix
Imatge
29/01/2026
El Port Olímpic acollirà la 3a edició del Barcelona Electric Marine Show, la cita de referència de la nàutica sostenible