El Tibidabo arriba als 680.000 visitants i tanca el 2023 amb un creixement del 10%

Comparteix
11/01/2024
Imatge

Més de 681.000 persones han gaudit de les atraccions i dels espectacles del Tibidabo durant el 2023. La xifra suposa un creixement proper al 10% sobre les dades de 2022. El Parc també ha registrat un increment en el nombre de socis del Tibiclub. A dia d’avui, més de 21.600 famílies són usuàries de l’abonament anual del Tibidabo, un 8% més que el 2022. 

El 2023 ha estat l’any de la consolidació de la Realitat Virtual, que amplia l’experiència d’atraccions estrella com la Muntanya Russa, el Tibidabo Express i Beyond. La creació d’aquestes noves experiències són el reflex de com el Parc treballa per fer compatible el seu caràcter històric amb l’aplicació de noves tecnologies. 

El Parc també ha mantingut la seva programació d’espectacles dirigits a tots els públics. Destaquen els èxits de propostes emblemàtiques del Tibidabo, com el Krüeger Hotel i el cinema 4D Dididado, que han atret a 154.000 i 128.00 espectadors respectivament. Per la seva banda, l’espai Marionetarium ha rebut més de 60.000 visitants, mentre que 24.500 nens i nenes s’han apropat a conèixer les mascotes del Parc, el Ti, la Bi, la Da i el Bo. 

Destaca l’alta afluència de públic durant la campanya de Nadal. Més de 92.000 persones han visitat el Tibidabo per gaudir d’una programació nadalenca especial, amb propostes de temporada icòniques, com la pista de gel sostenible de 200m2 instal·lada a la Plaça dels Somnis, per la que han passat més de 12.000 persones.

Després de la programació de Nadal, el Parc d’atraccions Tibidabo ha tancat la temporada 2023 i tornarà a obrir les portes el proper 2 de març.

Un parc formatiu i solidari

A banda de les propostes de lleure, el Tibidabo manté com a eixos estratègics la formació i la solidaritat. Durant el 2023 s’han celebrat un total de 22 jornades solidàries i educatives. Una de les cites habituals en la programació és el Fisidabo, que permet a l’alumnat aprendre sobre ciència, tecnologia i medi ambient, i que aquest any ha assolit el seu rècord històric gràcies a la participació de més de 2.400 estudiants de 4rt d’ESO i batxillerat. 

En l’àmbit de la solidaritat, el Parc ha celebrat jornades fixes en el seu calendari, com el Connecta’t al Blau, Posa’t la Gorra, la Gran Festa del Cor, el Tibidavis o la Cançó de Pau. El Parc també ha renovat el seu acord de col·laboració amb Unicef per la defensa i promoció dels drets de la infància. Un acord que es remunta al 2012 i que ha permès l’escolarització de més de 100.000 nens i nenes de Madagascar i Guinea Bissau i la construcció de més d’un centenar de centres educatius. 

La Cuca de Llum, un referent internacional en mobilitat sostenible

A banda del creixement del Parc, durant el 2023 la Cuca de Llum ha crescut en el seu rol com a principal mitjà col·lectiu per accedir al cim del Tibidabo, amb més de 806.000 usuaris i usuàries, un 19,5% més que el 2022. Aquestes xifres són el resultat de les accions que el Parc desenvolupa per promoure l’accés sostenible a la muntanya, com a part del seu compromís amb l’entorn. 

A més, el funicular del Tibidabo s’ha establert com un referent internacional de la mobilitat responsable amb el medi ambient gràcies al seu reconeixement com a millor projecte de transport sostenible als premis internacionals Architizer A+ Awards.

Últimes notícies relacionades

Comparteix
Imatge
14/03/2024
BSM facilita l’accés al lleure, la cultura i el coneixement de la biodiversitat a col·lectius en situació de vulnerabilitat
Comparteix
Imatge
28/02/2024
El Tibidabo estrenarà la nova atracció de caiguda lliure durant la primavera 
Comparteix
Imatge
30/01/2024
La Cuca de Llum guanya el premi d’arquitectura International Design Awards