El Zoo de Barcelona obre la convocatòria d’ajuts per a projectes de recerca i conservació

Comparteix
04/03/2025
Imatge

El Zoo de Barcelona, a través de la Fundació Barcelona Zoo, obre la convocatòria 2025 de sol·licitud d’ajuts per a projectes de recerca i conservació. Aquest programa d’ajuts té com a objectiu impulsar iniciatives de joves investigadors en la recerca i el desenvolupament de projectes que contribueixin a la preservació d’hàbitats i espècies amenaçades. Els projectes seleccionats han de compartir els valors del Zoo de Barcelona i la seva Fundació, enfocats en la conservació, l'educació i la sensibilització envers la biodiversitat.

En aquesta 16a edició, un dels criteris clau per a la selecció dels projectes serà el lideratge per part de joves investigadors (pre o postdoctorals), amb la voluntat que aquests ajuts esdevinguin una eina de suport per al desenvolupament de les seves carreres investigadores. Pel Zoo de Barcelona aquest propòsit resulta clau en un context en el que és imprescindible garantir el relleu generacional promovent l’interès de les noves generacions de professionals en aquesta disciplina. En concret, cal fomentar i impulsar la presència femenina que, malauradament, encara té una representació minoritària.  

Les beques, amb caràcter general, seran de fins un màxim de 15.000 euros per projecte. El termini per a la presentació de sol·licituds per a la convocatòria del 2025 finalitza el divendres 21 de març de 2025. Tota la informació i les bases de la convocatòria està disponible al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOP), així com al web del Zoo de Barcelona.

Esforç conjunt per a la recerca i la conservació de la biodiversitat

Des del 2009 fins al 2024, la Fundació Barcelona Zoo ha destinat més d’un milió d’euros a aquestes convocatòries anuals. Aquestes ajudes complementen els projectes propis i col·laboratius de recerca i conservació que impulsa el Zoo, reforçant el seu compromís amb la preservació de la biodiversitat. 

En concret, en els darrers anys, aquests ajuts han donat suport a projectes orientats a la conservació d’amfibis autòctons com el gripau d’esperons, el seguiment de colònies de ratpenats o la recerca aplicada al benestar en cetacis, entre d’altres. 
 

Últimes notícies relacionades

Comparteix
Imatge
05/12/2025
El Zoo de Barcelona convoca un concurs d’arquitectura per concebre el Bioscope, un centre únic i innovador dedicat als orígens i l’evolució de la vida a la Terra
Comparteix
Imatge
27/11/2025
El Zoo de Barcelona celebra 50 anys d’educació ambiental
Comparteix
Imatge
20/11/2025
El Zoo de Barcelona es vesteix de Nadal amb una programació inspirada en la preservació de la biodiversitat