BSM obté el Segell EFQM 500 en reconeixement a la gestió excel·lent, innovadora i sostenible 

Comparteix
18/04/2023
Imatge

En el segon any d’avaluació, BSM ha passat dels 471 als 525 punts, una distinció que només tenen el 27% de les empreses avaluades segons aquest model

Barcelona de Serveis Municipals (BSM) ha obtingut el Segell EFQM 500. És el segon any que la companyia s’avalua d’acord amb aquest model de gestió, una distinció concedida per la European Foundation for Quality Management (EFQM), representada a l’Estat espanyol pel Club Excelencia en Gestión. Aquest cop, BSM ha obtingut 525 punts, un clar avenç respecte dels 471 assolits anteriorment i que consolida l’aposta de la companyia per la gestió excel·lent i la transformació i la innovació.

El Model EFQM és un marc de referència que proporciona a les organitzacions una visió global per impulsar i estimular la millora contínua, la gestió excel·lent, innovadora i sostenible maximitzant l’aportació de valor als diferents grups d’interès. Un total de 3.000 empreses espanyoles tenen aquest reconeixement, i només el 27% han assolit el nivell obtingut per BSM. 

Els avaluadors han posat de relleu les millores introduïdes en la relació amb els grups d’interès que conformen l’ecosistema de BSM, destacant la feina realitzada pel que fa a l’escolta activa i la relació directa amb els diferents agents. També han destacat els progressos en l’àmbit del coneixement de la clientela, amb la posada en marxa de projectes que permeten identificar les necessitats actuals i futures de la ciutadania i donar-hi una ràpida resposta amb l’objectiu d’adaptar la proposta de valor. A més, s’ha reconegut la cultura corporativa de BSM, que es fonamenta en els seus valors com a eixos vertebradors del sistema de gestió.

L’obtenció del Segell EFQM 500 suposa un reconeixement a BSM com a companyia que treballa permanentment per la transformació i la millora, i que està preparada per afrontar els reptes futurs maximitzant l’aportació de valor als diferents grups d’interès, i especialment a la ciutadania de Barcelona. 

“Fer un pas endavant en l’aplicació del Model EFQM és molt important per a BSM perquè ens ajuda en el desenvolupament del nostre compromís amb l’excel·lència, la sostenibilitat i la millora contínua que impregnen totes les nostres activitats”, ha explicat Marta Labata, CEO de BSM.  “La puntuació obtinguda en aquesta segona avaluació avala i reforça la transformació iniciada a través de l’ús del model EFQM en la generació d’experiències positives que millorin la qualitat de vida de les persones. Gràcies al model millorem la nostra aportació de valor en els àmbits de la mobilitat, la cultura, el lleure i la biodiversitat. I tot amb la voluntat de fer de Barcelona una ciutat capdavantera”.  

Per a Ignacio Babé, director general del Club Excelencia en Gestión, “és un orgull entregar el nou Segell EFQM 500 a BSM, que gràcies al seu compromís amb la millora contínua i l’aposta per la gestió excel·lent, innovadora i sostenible s’està convertint en un referent de la implementació del model no només dins del sector públic de Catalunya, sinó també per a empreses i organitzacions d’altres àmbits gràcies a un model de gestió diària que té un propòsit a llarg termini: millorar la qualitat de vida de les persones amb la generació d’experiències positives per construir una Barcelona saludable i capdavantera. La forma de gestionar i relacionar-se amb els grups d’interès, l’orientació a l’experiència del client, els valors integrats en la cultura com a eixos vertebradors del model de gestió o els processos de transformació i digitalització, alineats amb l’estratègia dels ODS, són alguns dels motius que han fet a BSM mereixedora d’aquest Segell EFQM 500”.

Últimes notes de premsa relacionades

Comparteix
Imatge
03/10/2023
BSM i Fundación ONCE s'uneixen per fomentar l’ocupació de les persones amb discapacitat