El Zoo de Barcelona i la UPC apropen la metodologia STEAM al professorat de biologia

Comparteix
27/04/2023
Imatge

El Zoo de Barcelona acull per primera vegada una jornada formativa en biologia de la metodologia STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics) destinada a professorat de secundària i batxillerat. La Formació Bio-Steam s’ha dut a terme avui, 26 d’abril, amb la col·laboració de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC).

El Zoo ha rebut 45 professors i professores que imparteixen assignatures relacionades amb la biologia per ampliar el seu bagatge formatiu a través de tècniques educatives diferents i amplies, que van més enllà de les aules i que es fonamenten en l’interès per la ciència a través de la tecnologia. 

Al llarg del dia d’avui s’han desenvolupat quatre tallers experimentals de mitja hora cadascun, on s’ha treballat diferents àmbits amb la biologia com a eix vertebrador. La jornada ha inclòs activitats amb propostes tan interessants com investigar les fermentacions del llevat, el procés de l’osmosi a les cèl·lules, com fer experiments de psicologia experimental a l’aula o estudiar l'efecte de les drogues socials amb un micro crustaci. 

La sessió s’ha completat amb dues xerrades impartides per professionals del sector. Amb la Doctora en Ciències de la Salut, Maria Calsamiglia, s’han debatut altres propostes de com introduir en el laboratori escolar pràctiques basades en la metodologia STEAM, i amb el biotecnòleg i Doctor en Didàctica de les Ciències, Miquel Pérez, s’ha aprofundit en com dissenyar projectes STEAM que fomentin la vinculació en la ciència i siguin rellevants socialment.

Últimes notícies relacionades

Comparteix
Imatge
31/05/2023
La Fundació Barcelona Zoo celebra la 2a Nit de la Biodiversitat
Comparteix
Imatge
30/05/2023
La Cuca de Llum guanya el premi Architizer A+ Awards al millor projecte de transport sostenible
Comparteix
Imatge
22/05/2023
111 espècies de Catalunya es troben en perill d’extinció