ESG

Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

L’economia circular és clau per a la sostenibilitat de les empreses. Aquest model prioritza la reutilització i l’ús eficient dels productes, allarga la vida dels recursos, assegura al màxim la valorització dels materials i redueix la generació de residus.

Amb motiu de la Setmana Europea de Prevenció de Residus, que busca sensibilitzar sobre la prevenció de residus, des de BSM destaquem la importància d’incorporar l’economia circular a les activitats de l’organització.

Durant aquest any, a BSM s’han dut a terme un conjunt d’iniciatives que han permès donar una segona vida al voltant d’un miler d’equips i materials diversos. Aquestes accions han permès evitar la generació d’aproximadament 15 tones de residus i beneficiar a més de 1.600 persones d’entitats socials que formen part de la Xarxa Barcelona+Sostenible.

Alguns exemples d’aquestes accions han estat:

  • Donació de cinc furgonetes de combustió de la brigada de manteniment de BSM, substituïdes per l’electrificació de la flota de vehicles de l’organització.
  • Donacions de mobiliari d’espais BSM com l’Estació Barcelona Nord o el Palau Sant Jordi.
  • Elaboració de protocols per allargar la vida útil dels materials. Per exemple, en el cas del Bicing, aquest protocol treballat conjuntament amb Pedalem Barcelona, ha permès reaprofitar al voltant del 80% de les bateries de liti utilitzades a la flota de bicicletes, gràcies a les tasques de reparació i reacondicionament. Això ha permès evitar la generació de més de 250 kg anuals de residus perillosos i ha reduït de manera significativa la petjada de carboni associada al transport i fabricació de noves unitats.

Les iniciatives treballades reafirmen el compromís de BSM amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), especialment els ODS 8, 11 i 12, que impulsen el creixement econòmic basat en un consum i una producció responsables i sostenibles.

Setmana Europea de Prevenció de Residus: impulsem l’economia circular a BSM
Llegir la notícia
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Notícia
Etiqueta
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

BSM i l’Associació Contra el Càncer de Barcelona han signat un conveni de col·laboració per sumar esforços en la prevenció i tractament del càncer. L’acord, amb una vigència inicial de dos anys, estableix un marc estable per a la celebració conjunta d’activitats solidàries, jornades divulgatives i accions de sensibilització vinculades a millorar la vida de les persones amb càncer i els seus familiars.

Per la seva part, BSM es compromet a cedir puntualment els seus espais municipals per a la celebració d’aquestes accions i, a més, també posarà a disposició de l’Associació el suport tècnic i logístic necessari per al bon desenvolupament d'aquestes. A més, el conveni preveu la col·laboració en campanyes de prevenció i promoció d’hàbits de vida saludables, així com accions de comunicació i difusió conjuntes, sempre en coherència amb els valors de servei públic, responsabilitat social i inclusió que comparteixen ambdues entitats.

Amb aquest acord ambdues entitats treballen de forma conjunta l’objectiu de sensibilitzar sobre  el càncer, afavorir hàbits de vida saludables i reforçar l’atenció a les persones afectades per la malaltia i les seves famílies, fomentant així a una ciutat més cohesionada i compromesa amb el benestar de la ciutadania.

BSM i l’Associació Contra el Càncer a Barcelona signen un conveni de col·laboració per sumar esforços en la prevenció i tractament del càncer
Llegir la notícia
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Notícia
Etiqueta
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

Els dies 7 i 8 de novembre es posa en marxa la 17a edició del Gran Recapte, una de les iniciatives solidàries més importants de Catalunya organitzada pel Banc dels Aliments.

BSM se suma a la iniciativa fent difusió de la campanya, que té com a objectiu sensibilitzar sobre la realitat de la pobresa alimentària a Catalunya i mobilitzar donacions -d’aliments i econòmiques- per arribar a les més de 230.000 persones que atén el Banc dels Aliments.

Com pots col·laborar?

  1. Apunta't a fer voluntariat durant en la recollida: Reserva franges horàries en supermercats propers a través de la web del Gran Recapte. Inscriu-te a https://www.granrecapte.org/ca/voluntariat/.
  2. Parla’n i fes córrer la veu: Utilitza els teus canals per fer una crida a tothom qui coneguis per inscriure's. Comparteix l'enllaç d'inscripció a través de WhatsApp, correu electrònic, comenta-ho a l’ascensor, a la sortida del cole, a la cua del súper...

Si prefereixes fer una donació econòmica directa, ho pots fer fàcilment mitjançant Bizum al codi 33596.

Èxit de recollida el 2024 amb més de 1.500 tones d’aliments recollits

El Gran Recapte és possible gràcies a la complicitat d’institucions, empreses, centres educatius, cadenes de distribució i, sobretot, del voluntariat i la ciutadania. Més de 12.200 persones voluntàries es mobilitzen cada any en més de 2.000 punts de recollida, convertint la solidaritat en acció concreta.

L’any passat hi van participar 12.200 persones voluntàries i es van recollir un total de 1.521 tones d’aliments, el que equival a import econòmic de 6 milions d’euros.

BSM se suma al Gran Recapte, la iniciativa solidària per excel·lència del Banc dels Aliments
Llegir la notícia
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Notícia
Etiqueta
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

Els propers 24 i 25 d’octubre, el Port Olímpic esdevindrà la seu del SeaWilding’25 Side-Event, un programa d’activitats gratuïtes i per a totes les edats que combina ciència, art, aprenentatge i entreteniment

Els propers 24 i 25 d’octubre, el Port Olímpic esdevindrà la seu del SeaWilding’25 Side-Event, el programa d’activitats gratuïtes i familiars de la Conferència SeaWilding 2025 que se celebra aquesta setmana a Barcelona i per primera vegada a l’Estat. 

El SeaWilding’25 Side-Event –que tindrà lloc divendres i dissabte de 11.30 a 20.00 hores, al Moll de Mestral del Port Olímpic– proposa una experiència única per connectar amb els oceans des de múltiples mirades. El programa inclou propostes de ciència, art, aprenentatge i entreteniment inspirades en els oceans i pensades per al públic general. 

En concret, tant divendres com dissabte, al Port Olímpic s’hi projectaran més de 20 documentals i curtmetratges oceànics i es podrà gaudir també d’una mostra de fotografies subaquàtiques. Alguns dels documentals que s’hi podran veure són: Vides de sal, de Silvia Gómez Mestres, un relat sobre la pesca artesanal a la costa catalana i els reptes als que ha de fer front; Mar de Lobos, de Matías Ameglio, sobre la segona major reserva natural del planeta de lleons marins, l’illa de Lobos; o la sèrie infantil Secretos del océano, d’Enrique Talledo. 

El programa del SeaWilding’25 Side-Event també inclou tallers per a grans i petits, ponències i taules rodones sobre l’estat dels oceans així com propostes gastronòmiques i musicals. 

Barcelona, seu de la Conferència SeaWilding 2025 

La Conferència SeaWilding 2025 s’emmarca en la programació oficial de la Dècada dels Oceans de la Nacions Unides. Es tracta de la primera trobada internacional i interdisciplinària que se celebra a Espanya sobre l’estat dels oceans.  

A la conferència, que té lloc del 23 al 25 d’octubre, a la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona i a l’Auditori Vèrtex del Campus Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech (UPC), hi participen equips de recerca, professionals i actors clau en la conservació i la restauració dels oceans. 

El Port Olímpic se suma a la Conferència SeaWilding 2025 amb una mostra de documentals, fotografia i propostes familiars
Llegir la nota de premsa
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Nota de premsa
Etiqueta
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

Els dies 24 i 25 d’octubre, el Port Olímpic acull el SeaWilding’25 Side-Event, el programa d’activitats gratuïtes i familiars de la Conferència SeaWilding 2025 que se celebra aquesta setmana a Barcelona i per primera vegada a l’Estat. 

El SeaWilding’25 Side-Event proposa una experiència única per connectar amb els oceans des de múltiples mirades. El programa inclou propostes de ciència, art, aprenentatge i entreteniment inspirades en els oceans i pensades per al públic general. 

Hi ha programats més de 20 documentals i curtmetratges oceànics; una mostra de fotografies subaquàtiques; tallers per a grans i petits; ponències i taules rodones sobre l’estat dels oceans; així com propostes gastronòmiques i musicals.

El Port Olímpic se suma a la Conferència SeaWilding 2025 amb una mostra de documentals, fotografia i propostes familiars
Llegir la notícia
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Notícia
Etiqueta
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

Durant la jornada, s’ha fet una diagnosi de l’estat actual del litoral, l’impacte que hi té l’escalfament global i s’ha posat en valor la recent actuació feta al Port Olímpic que ha fet possible la recuperació de més de 120 espècies marines 

Demà dissabte, a les 10.00 hores, el Plogging Congress ha organitzat una activitat de recollida de residus a la platja de la Nova Icària oberta a la ciutadania  

El Port Olímpic ha acollit aquest divendres la primera jornada del Plogging Congress, la cita sobre sostenibilitat i contaminació marina que impulsen BSM i la Fundació Climent Guitart. És la primera vegada que aquest congrés se celebra a Barcelona i ho fa en un port, el nou Port Olímpic, referent en sostenibilitat i amb un ferm compromís en la regeneració de la biodiversitat marina. 

En aquesta primera jornada, una seixantena de professionals de l’àmbit científic i de la sostenibilitat, empreses i entitats han compartit experiències i coneixement sobre l’estat actual del litoral barceloní i la Mediterrània en general i l’afectació que hi té la contaminació marina. 

La sotsdirectora general de Client, Estratègia i Transformació de BSM, Míriam Plaza, ha estat l’encarregada de donar la benvinguda als assistents de la mà de la directora del Port Olímpic, Olga Cerezo. En la seva intervenció, Plaza ha recordat que “el darrer Informe Copernicus ens recorda que l’oceà pateix una triple crisi –escalfament, pèrdua de biodiversitat i contaminació– i que el mar Mediterrani s’escalfa el doble de ràpid que la mitjana mundial”. Una situació, ha dit Plaza, “que ens interpel·la directament: no es tracta només de parlar de sostenibilitat, sinó d’entendre que el nostre futur depèn de l’aigua que ens envolta”.

Tot seguit, el catedràtic emèrit d'ecologia de la Universitat de Barcelona Joandomènec Ros i Aragonès ha repassat l’estat en que es troben els oceans i els reptes ambientals i socials als que ha de fer front la ciència i la ciutadania. I Andrea Comaposada, fundadora de l’associació Anèl·lides; Xavier Salvador, investigador de l’Institut de Ciències del Mar (ICM) – CSIC; Mikel Ortiz, director de sostenibilitat de World2meet; i Manel Salvador, tècnic de medi ambient de la Federació Catalana d’Activitats Subaquàtiques (FECDAS) han dialogat sobre les amenaces i l’impacte del canvi climàtic a la Mediterrània. 

A continuació, el director del Zoo de Barcelona, Antoni Alarcon, i el biòleg marí i exdirector de L’Aquàrium de Barcelona, Patrici Bultó, han conversat sobre tot el que encara som a temps de fer per revertir i actuar davant els efectes que l’escalfament global i l’activitat humana en general tenen sobre el litoral barceloní i mediterrani. Alarcon ha defensat que “només amb una transformació global i la implicació de tothom –administració, empreses, àmbit científic i ciutadania– serem a temps de fer front a l’impacte que el canvi climàtic té sobre el medi marí. I ha llançat un missatge esperançador posant com a exemple els resultats obtinguts amb la intervenció feta aquests últims anys a l’entorn del Port Olímpic. “El fondeig d’esculls artificials i la immersió de gabions realitzades el 2024, juntament amb la naturalització dels blocs de formigó del Dic de Recer duta a terme el 2021 han fet possible la recuperació de més de 120 espècies marines en menys d’un any”. 

A més de les ponències i taules rodones, la jornada també ha permès conèixer iniciatives i accions que col·lectius i entitats com el Barcelona Forum District, l’Eurofirms Foundation o la Bluewave Alliance estan duent a terme per a contribuir a la neteja dels mars i oceans. 

El punt i final a aquesta primera edició del Plogging Congress a Barcelona l’ha posat el director corporatiu d’ESG i Sistema de Gestió Integrada de BSM, David Serrano, que ha apel·lat a la importància d’un canvi d’hàbits que faci possible un món amb molt menys plàstics. Serrano ha recordat que, “a tot el món, cada minut, s’aboca una quantitat de plàstic equivalent a un camió. Això són 8 milions de tones cada any” i que “a través del que mengem, estem ingerint quantitats de plàstics equivalents a una targeta de crèdit per setmana”. 

Dissabte es durà a terme una acció de recollida de residus a la platja de la Nova Icària i hi haurà tallers i espectacles familiars

Demà dissabte, de 10.00 a 12.00 hores, el Plogging Congress s’obrirà a la ciutadania convidant a tothom a participar en una acció de neteja de la platja de la Nova Icària, tant de la sorra com de la superfície de l’aigua i el fons marí. 

A més de ciutadans i ciutadanes voluntaris, en aquesta recollida de residus, que compta amb la col·laboració la Bluewave Alliance, ISDIN i Caser Grupo Helvetia, hi participaran membres del Centre Municipal de Vela (CMV), el Barcelona Diving Club, el Club Esportiu Mossos d’Esquadra (CEME) o la Secció d´Activitats Subaquàtiques dels Bombers de Barcelona (SAS), entre d’altres. 

També dissabte, al Moll de Mestral del Port Olímpic s’hi celebrarà una nova edició del Dissabte Blau, la festa familiar del Port Olímpic. A partir de les 11:00 hores s’hi oferiran tallers i activitats gratuïtes, inspirades en el mar i per a totes les edats. Hi haurà manualitats, un racó de lectura i també nous tallers organitzats pel Zoo de Barcelona, entre d’altres propostes. 

El Dissabte Blau tancarà la seva edició d’octubre amb un espectacle de música, ball i rialles a càrrec de Xaxi Xixarrus. L’espectacle tindrà lloc a les 13:00 hores, al Moll de Mestral.  

Professionals de l’àmbit científic, empreses i entitats debaten sobre contaminació marina al Port Olímpic en el marc del Plogging Congress
Llegir la nota de premsa
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Nota de premsa
Etiqueta
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

Una cinquantena de persones han participat aquest dissabte en la recollida de residus a la platja de la Nova Icària impulsada per BSM i la Fundació Climent Guitart 

L’acció, oberta a tota la ciutadania, ha permès recollir, sobretot, plàstics i tovalloletes tant a la sorra com a l’aigua 

El Plogging Congress, que organitzen BSM i la Fundació Climent Guitart, ha tancant aquest dissabte la seva primera edició a Barcelona convidant a la ciutadania a participar en una acció de neteja de la platja de la Nova Icària, a tocar del Port Olímpic. 

L’acció, que s’ha dut a terme de la mà de la Bluewave Alliance, ISDIN i Caser Grupo Helvetia, ha aplegat a mig centenar de voluntaris i voluntàries que, entre les 10.00 i les 12.00 hores, han pentinat la sorra de la platja i també l’aigua i el fons en busca de qualsevol tipus de residu. 

A més de ciutadans i ciutadanes voluntaris, en aquesta recollida de residus també hi han participat membres del Centre Municipal de Vela (CMV), el Barcelona Diving Club o el Club Esportiu Mossos d’Esquadra (CEME), entre d’altres. 

En total, segons un primer càlcul estimatiu, s’han recollit 168 quilos de brossa, sobretot plàstics, ampolles de plàstic i tovalloletes. Entre els objectes més sorprenents que s’han trobat hi ha un carro de supermercat.   

Per a David Serrano, director corporatiu d’ESG i Sistema de Gestió Integrada de BSM, “accions com aquesta evidencien la urgència d’un canvi de model global. Cal apostar per materials amb el mínim impacte en el medi natural, reutilitzar més i ser molt conscients que una bossa, una ampolla o un tap de plàstic que acaba al mar o a la natura està entre 10 i 450 anys desintegrant-se i contaminant l’entorn”. 

La jornada ha culminat amb una nova edició del Dissabte Blau, la festa familiar del Port Olímpic. S’hi han ofert tallers i activitats gratuïtes, inspirades en el mar i per a totes les edats, a més d’un espectacle de música, ball i rialles a càrrec de Xaxi Xixarrus.

Dos dies d’anàlisi i reflexió sobre l’estat del litoral barceloní i la Mediterrània 

Amb aquesta acció de neteja, el Plogging Congress, organitzat per BSM i la Fundació Climent Guitart, posa punt i final a dos dies d’anàlisi i reflexió sobre sostenibilitat i contaminació marina. És la primera vegada que aquest congrés se celebra a Barcelona i ho ha fet en un port, el nou Port Olímpic, referent en sostenibilitat i amb un ferm compromís en la regeneració de la biodiversitat marina. 

Durant la primera jornada, celebrada divendres a la sala Mestral del Port Olímpic, una seixantena de professionals de l’àmbit científic i de la sostenibilitat, empreses i entitats van compartir experiències i coneixement sobre l’estat actual del litoral barceloní i la Mediterrània en general i l’afectació que hi té la contaminació marina.

El Plogging Congress del Port Olímpic recull prop de 170 quilos de brossa de la platja
Llegir la nota de premsa
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Nota de premsa
Etiqueta
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

Barcelona acull, per primera vegada, aquesta trobada sobre sostenibilitat i neteja del litoral que tindrà lloc els dies 3 i 4 d’octubre

Divendres, professionals de l’àmbit marítim i de la sostenibilitat faran una diagnosi de l’estat actual del litoral barceloní; i dissabte, la ciutadania podrà participar en la neteja de la platja i el fons marí

Barcelona acull, per primera vegada, el Plogging Congress, la trobada per excel·lència sobre sostenibilitat i contaminació marina. La cita, impulsada per BSM i la Fundació Climent Guitart, tindrà lloc al Port Olímpic els dies 3 i 4 d’octubre i suposa un pas més en l’aposta i el compromís del Port Olímpic amb la sostenibilitat i la regeneració del fons marí. 

El Plogging Congress s’iniciarà divendres 3 d’octubre, amb un programa de conferències i taules rodones en les que hi participaran empreses, institucions i professionals de l’àmbit marítim i de la sostenibilitat. Hi seran, entre d’altres, l’Institut de Ciències del Mar (ICM) – CSIC, el Zoo de Barcelona o la Federació Catalana d’Activitats Subaquàtiques (FECDAS). Aquestes sessions tindran lloc a la sala Mestral del Port Olímpic, entre les 9:00 i les 13:30 hores. 

L’endemà, dissabte 4 d’octubre, el Plogging Congress s’obrirà a la ciutadania convidant a tothom a participar en una acció de neteja de la platja de la Nova Icària, tant de la sorra com de la superfície de l’aigua i el fons marí. Aquesta recollida de residus s’iniciarà a les 10:00 hores i el punt de trobada per a aquelles persones que s’hi vulguin sumar, a peu, serà l’accés a la platja de la Nova Icària ubicat al Moll de Gregal. 

En paral·lel, membres del Centre Municipal de Vela (CMV), el Barcelona Diving Club, el Club Esportiu Mossos d’Esquadra (CEME) o la Secció d´Activitats Subaquàtiques dels Bombers de Barcelona (SAS), entre d’altres, faran una recollida de residus també a l’aigua i al fons de la mateixa platja. 

També dissabte, al Moll de Mestral del Port Olímpic s’hi celebrarà una nova edició del Dissabte Blau, la festa familiar del Port Olímpic. A partir de les 11:00 hores s’hi oferiran tallers i activitats gratuïtes, inspirades en el mar i per a totes les edats. Hi haurà manualitats, un racó de lectura i també nous tallers organitzats pel Zoo de Barcelona, entre d’altres propostes. 

El Dissabte Blau tancarà la seva edició d’octubre amb un espectacle de música, ball i rialles a càrrec de Xaxi Xixarrus. L’espectacle tindrà lloc a les 13:00 hores, al Moll de Mestral.  

El Plogging Congress arriba al Port Olímpic amb un debat obert sobre sostenibilitat i contaminació marina
Llegir la nota de premsa
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Nota de premsa
Etiqueta
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

Els dies 12 i 13 de setembre, el Parc d’atraccions Tibidabo s’omplirà d’experiments i espectacles que aproparan la ciència a grans i petits 

Coincidint amb l’inici de curs, el Parc d’atraccions Tibidabo i la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) celebren una nova edició de la Setmana de la Física, dos dies de tallers i diversió per apropar la ciència a grans i petits en un entorn màgic com és el Tibidabo. 

Els propers dies 12 i 13 de setembre, aquells que visitin el Tibidabo rebran un passaport que podran omplir participant a les diferents propostes divulgatives que trobaran repartides pel parc. Hi haurà tallers i espectacles per a totes les edats i durant tot el dia.  

D’entre les activitats programades, destaca Eclipsi: caçadores d'ombres, un espectacle per anar escalfant motors de cara a l’eclipsi solar que es podrà veure des de Barcelona l’any vinent; o el taller Autòmats, inspirat en el Museu d’Autòmats del Tibidabo, on els participants faran la seva pròpia versió d’alguns dels autòmats més emblemàtics del parc com ara la Monyos.  

A més, i com en edicions anteriors de la Setmana de la Física, els visitants trobaran codis QR als accessos de diferents atraccions que els permetran gaudir de vídeos on la Bi, una de les mascotes del Tibidabo, els explicarà com funciona cada atracció i els convidarà a fer experiments. 

La Setmana de la Física també comptarà amb la participació dels personatges d’estil retrofuturista de l’Associació Retrofuturista Nautilus o la banda de jazz Moby Dixie, que amenitzarà l’arribada dels visitants. 

Amb iniciatives com aquesta, que combinen diversió i divulgació científica, el Tibidabo referma el seu compromís amb l’educació i la innovació. És, en definitiva, una oportunitat per apropar la canalla a la ciència des del joc i el gaudi.

El Tibidabo celebra una nova edició de la Setmana de la Física amb tallers i diversió per a tota la família
Llegir la nota de premsa
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Nota de premsa
Etiqueta
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

Coincidint amb l’inici de curs, el Parc d’atraccions Tibidabo i la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) celebren una nova edició de la Setmana de la Física, dos dies de tallers i diversió per apropar la ciència a grans i petits en un entorn màgic com és el Tibidabo. 

Els dies 12 i 13 de setembre, aquells que visitin el Tibidabo rebran un passaport que podran omplir participant a les diferents propostes divulgatives que trobaran repartides pel parc. Hi haurà tallers i espectacles per a totes les edats i durant tot el dia.  

D’entre les activitats programades, destaca Eclipsi: caçadores d'ombres, un espectacle per anar escalfant motors de cara a l’eclipsi solar que es podrà veure des de Barcelona l’any vinent; o el taller Autòmats, inspirat en el Museu d’Autòmats del Tibidabo, on els participants faran la seva pròpia versió d’alguns dels autòmats més emblemàtics del parc com ara la Monyos.  

A més, i com en edicions anteriors de la Setmana de la Física, els visitants trobaran codis QR als accessos de diferents atraccions que els permetran gaudir de vídeos on la Bi, una de les mascotes del Tibidabo, els explicarà com funciona cada atracció i els convidarà a fer experiments. 

La Setmana de la Física també comptarà amb la participació dels personatges d’estil retrofuturista de l’Associació Retrofuturista Nautilus o la banda de jazz Moby Dixie, que amenitzarà l’arribada dels visitants. 

Amb iniciatives com aquesta, que combinen diversió i divulgació científica, el Tibidabo referma el seu compromís amb l’educació i la innovació. És, en definitiva, una oportunitat per apropar la canalla a la ciència des del joc i el gaudi. 

El Tibidabo celebra una nova edició de la Setmana de la Física amb tallers i diversió per a tota la família
Llegir la notícia
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Notícia
Etiqueta