ESG

Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

BSM ha participat al webinar ‘Plans de Desplaçament d'Empreses: recursos i claus pràctiques’, organitzat per l’Associació Espanyola de Directius de Sostenibilitat (DIRSE) sobre la promoció de la mobilitat sostenible a les organitzacions.

Durant la trobada s’han compartit els recursos pràctics, requisits tècnics i experiències reals per a facilitar la implementació dels Plans de Desplaçament d’Empresa (PDE) en empreses i administracions.

Des de l'Àrea Social, Reporting i Regulació ESG de BSM s’han explicat les principals iniciatives implementades per optimitzar la mobilitat de la plantilla i els col·laboradors de l’organització. Entre d’altres, s’ha destacat:

  • La participació de BSM a la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible
  • Col·laboracions amb empreses i organitzacions en l’àmbit de la mobilitat sostenible, com la prova pilot de cessió temporal de bicicletes elèctriques de Panot per als treballadors i treballadores.
  • L’aposta per polítiques de teletreball i flexibilitat horària per a reduir els desplaçaments no essencials vinculats a l’activitat laboral.

Objectiu d’aquí a 2028: reduir un 40% els desplaçaments en vehicle motoritzat i un 15% el volum d’emissions contaminants

L’any 2023 BSM va posar en marxa el seu primer Pla de Desplaçament d’Empresa (PDE), un conjunt de mesures que pretenen optimitzar la mobilitat de la plantilla i els col·laboradors de la companyia, afavorir l’ús d’alternatives al vehicle privat i racionalitzar l’ús del cotxe a favor de solucions de mobilitat més sostenibles.

Un dels objectius principals de les accions previstes és reduir d’aquí a 2028 un 40% tots els desplaçaments en vehicle motoritzat que tinguin com a origen o destí els centres de treball de l’empresa. El conjunt de mesures incloses en el PDE també busca una reducció del 15% en el volum d’emissions contaminants generades en aquests recorreguts.

El PDE de BSM està certificat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que reconeix aquelles institucions que treballen per promoure la mobilitat sostenible als seus centres de treball.

El Pla de Desplaçament d’Empresa de BSM, un cas d’èxit a l’Associació Espanyola de Directius de Sostenibilitat
Llegir la notícia
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Notícia
Etiqueta
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

Un any més, compartim els nostres compromisos, accions i resultats en matèria ambiental, social i de governança, amb la memòria de sostenibilitat de BSM.

Et convidem a conèixer els fets i projectes més destacats que hem desenvolupat durant el 2024, i que hem estructurat al voltant de tres eixos:

Persones: el talent que ens impulsa

El nostre model de gestió col·loca les persones al centre. El 2024 hem continuat fent créixer el talent intern mitjançant formació, desenvolupament professional i espais per compartir coneixement; i també hem avançat en el procés de digitalització.

D’altra banda, destaquem el nou Pla d’Igualtat per al període 2024-2027, un pas fonamental en el compromís de BSM a l’hora de continuar integrant la perspectiva de gènere a la cultura de la companyia i el foment un entorn laboral igualitari, segur i respectuós.

Processos: treballem amb responsabilitat

A BSM apostem per una gestió de processos íntegra, connectada amb la comunitat i respectuosa amb l’entorn. Hem reduït el consum energètic i d’aigua, les nostres emissions de CO₂ (abast 1) i el 100% de l’electricitat que consumim prové de fonts renovables, entre d’altres millores.

Ciutadania: millorem la qualitat de vida de les persones

Despleguem iniciatives socials i adreçades a la ciutadania per millorar les seves experiències, i ho fem a través d’aliances transformadores amb entitats referents, amb una mirada inclusiva i orientada al futur.

Consulta aquí la memòria de sostenibilitat 2024 i descobreix com, entre totes i tots, contribuïm a impulsar una Barcelona més resilient, justa i sostenible.

Ja pots consultar la nostra memòria de sostenibilitat 2024
Llegir la notícia
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Notícia
Etiqueta
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

El Park Güell, l’Anella Olímpica, el Zoo de Barcelona i el Parc d’atraccions Tibidabo han estat reconegudes, un any més, amb el certificat Biosphere Sustainable de Barcelona. Es tracta d’un segell que reconeix les entitats compromeses amb la sostenibilitat en l’àmbit turístic de la ciutat, promovent un turisme responsable, respectuós amb l’entorn i enfocat a la millora contínua.

Els reconeixements s’han entregat en un acte celebrat al Palau de la Música en què ha participat el tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme de l’Ajuntament, Jordi Valls, i el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Santacreu.

El Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona és el projecte compartit de l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb la Cambra de Comerç de Barcelona i el Consorci de Turisme de Barcelona, per tal de promoure un turisme responsable i alineat amb els disset objectius de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides, així com les directrius internacionals de sostenibilitat turística.

Reconeixements com el certificat Biosphere reforcen l’aposta de BSM per promoure les pràctiques responsables i sostenibles a tots els nivells de l’organització.

El Park Güell, el Parc d’atraccions Tibidabo, l’Anella Olímpica i el Zoo de Barcelona renoven el seu certificat Biosphere
Llegir la notícia
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Notícia
Etiqueta
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

El Zoo de Barcelona posa en marxa una planta pilot de tractament i reutilització d’aigua en el marc del projecte europeu LIFE de “Gestió de recursos hídrics en parcs urbans – FIT4USE Tecnologia de recirculació d’aigües”. Aquest projecte, coordinat per la Universitat Tècnica de Liberec i en què també hi participen la Universitat de Barcelona i la Universitat de Girona, amb el suport d’estudiants i joves investigadors, té com a objectiu trobar solucions perquè els zoològics optimitzin l’ús de l’aigua, un recurs imprescindible en el seu dia a dia.

La planta pilot s’ubica davant l’espai de Doñana del Zoo de Barcelona i compta amb un sistema de filtres naturals que regeneren l’aigua imitant el funcionament dels aiguamolls, retenint partícules i eliminant contaminants de forma natural. En concret, l’aigua passa per un circuit vertical i horitzontal de vegetació i substrat que reté partícules i elimina contaminants i patògens gràcies a l’acció combinada de plantes, microorganismes i materials filtrants. És, en definitiva, un ecosistema viu i dinàmic que, amb el temps, augmenta la seva eficiència depuradora i alhora genera nous hàbitats per a la biodiversitat.

Durant les primeres setmanes de funcionament, la planta ha registrat reduccions de contaminants de l’aigua superiors al 95% d’elements com l’amoni, els sòlids en suspensió i la demanda química d’oxigen; i fins a una reducció per sobre del 99,99% del bacteri E.coli. Aquests valors permetrien reutilitzar l’aigua per al reg de zones verdes, llacs artificials o la neteja d’espais públics.

 

Life4Zoo

 

El Zoo de Barcelona estrena una planta pilot per regenerar aigua de les seves instal·lacions
Llegir la notícia
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Notícia
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

El Barcelona Electric Marine Show tanca la segona edició consolidant-se com la trobada de referència del sector de la nàutica sostenible a nivell estatal i anuncia una nova edició la primavera de 2026. L’esdeveniment, organitzat pel Port Olímpic i l’Asociación Nacional de Barcos Eléctricos (ANBE), ha tingut lloc al Moll de Mestral del Port Olímpic. 

Una vintena d’empreses líders del sector han exposat el més nou en mobilitat marítima lliure d’emissions i han compartit coneixement, experiències i reptes de futur a l’Espai Mestral del Port Olímpic, que ha esdevingut l’àgora d’aquest sector. Un total de 800 professionals de l’àmbit nàutic i de l’electromobilitat han assistit a les conferències i taules rodones programades dijous i divendres. 

La zona expositiva ha reunit una destacada representació d’empreses líders a escala internacional com TEMO France, ePropulsion i Water World, especialistes en sistemes de propulsió elèctrica d’última generació. També hi han participat firmes innovadores de l’àmbit estatal com Dhamma Blue, amb el primer vaixell elèctric impulsat per hidrogen; V2 Group, que ha presentat un catamarà elèctric imprès en 3D; i Vega Chargers, amb novetats destacades en sistemes de recàrrega per a embarcacions.

Al Barcelona Electric Marine Show també s’hi han exposat iniciatives pioneres de grups com Abervian, Domini Ambiental o Sundock, que ha presentat una plataforma flotant de recàrrega; i GPA Innova, amb la primera boia de recàrrega elèctrica per a embarcacions. Destaca també la presència d’Uramotzu, Electric Inside Boats, Medvolt Marine o Lasai, empreses que aposten decididament per embarcacions 100% sostenibles, amb sistemes de propulsió de zero emissions i una clara orientació cap a la navegació responsable.

L’anunci d’una nova edició del Barcelona Electric Marine Show el 2026 referma el compromís del Port Olímpic i de l’ANBE amb la descarbonització de la nàutica. Per al Port Olímpic, l’èxit d’aquest esdeveniment pioner posa de manifest la seva aposta per la sostenibilitat i és també un exemple de com el sector públic i el privat poden fer front a reptes urgents com el canvi climàtic. Per la seva banda, des de l'ANBE afirmen que l'aliança estratègica amb el Port Olímpic permet continuar promovent un futur marítim descarbonitzat i ports esportius més sostenibles.

El Port Olímpic, un port referent en sostenibilitat que s’anticipa als efectes del canvi climàtic

L’estalvi energètic, l’autoconsum renovable, la circularitat i el foment de la biodiversitat han estat elements clau en tota la transformació del Port Olímpic que ha impulsat BSM per encàrrec de l’Ajuntament de Barcelona. 

Des de la seva inauguració, el Port Olímpic compta amb una gran pèrgola fotovoltaica de 3.560 m2 que garanteix l’autoconsum de tot el port i que, en una segona fase, subministrarà energia a d’altres equipaments de BSM propers. 

El Port Olímpic també aprofita l’aigua de mar pels sistemes de climatització i compta amb punts de càrrega ultra ràpids per a embarcacions elèctriques d’Endolla Barcelona –els primers de tot l’estat que s’alimenten amb energia fotovoltaica generada al mateix port–. A més, té en marxa projectes per augmentar la biodiversitat marina al seu entorn més proper.

A nivell constructiu també s’han tingut en compte efectes del canvi climàtic com els temporals o la pujada del nivell del mar. Es va reforçar el Dic de Recer, protegint el port de possibles ultrapassaments; i actualment, es treballa per substituir els pantalans de formigó per pantalans flotants.

L’ANBE, l’associació que promou la nàutica sostenible 

L'Asociación Nacional de Barcos Eléctricos (ANBE) és una associació creada per impulsar la descarbonització de la nàutica i conscienciar a la ciutadania sobre els beneficis de la navegació elèctrica i la nàutica sostenible en general.

Compta amb un total de 62 associats entre ports, drassanes, distribuïdors d’embarcacions i equipament, empreses del sector de la nàutica recreativa, fabricants de motors i bateries i escoles nàutiques.  
 

El Barcelona Electric Marine Show tanca la segona edició consolidant-se com la trobada de referència de la nàutica sostenible
Llegir la notícia
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Notícia
Etiqueta
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

Durant tres dies, l’esdeveniment, organitzat pel Port Olímpic i l’Asociación Nacional de Barcos Eléctricos (ANBE), ha acollit conferències, taules rodones i una zona expositiva amb el més nou en nàutica sostenible  

El Barcelona Electric Marine Show tornarà al Port Olímpic la primavera de 2026, amb el propòsit de seguir avançant cap a una nàutica lliure de carboni i respectuosa amb el medi marí 

El Barcelona Electric Marine Show tanca la segona edició consolidant-se com la trobada de referència del sector de la nàutica sostenible a nivell estatal i anuncia una nova edició la primavera de 2026. L’esdeveniment, organitzat pel Port Olímpic i l’Asociación Nacional de Barcos Eléctricos (ANBE), ha tingut lloc del 3 al 5 d’abril al Moll de Mestral del Port Olímpic. 

Durant aquests tres dies, una vintena d’empreses líders del sector han exposat el més nou en mobilitat marítima lliure d’emissions i han compartit coneixement, experiències i reptes de futur a l’Espai Mestral del Port Olímpic, que ha esdevingut l’àgora d’aquest sector. Un total de 800 professionals de l’àmbit nàutic i de l’electromobilitat han assistit a les conferències i taules rodones programades dijous i divendres. 

La zona expositiva ha reunit una destacada representació d’empreses líders a escala internacional com TEMO France, ePropulsion i Water World, especialistes en sistemes de propulsió elèctrica d’última generació. També hi han participat firmes innovadores de l’àmbit estatal com Dhamma Blue, amb el primer vaixell elèctric impulsat per hidrogen; V2 Group, que ha presentat un catamarà elèctric imprès en 3D; i Vega Chargers, amb novetats destacades en sistemes de recàrrega per a embarcacions.

Al Barcelona Electric Marine Show també s’hi han exposat iniciatives pioneres de grups com Abervian, Domini Ambiental o Sundock, que ha presentat una plataforma flotant de recàrrega; i GPA Innova, amb la primera boia de recàrrega elèctrica per a embarcacions. Destaca també la presència d’Uramotzu, Electric Inside Boats, Medvolt Marine o Lasai, empreses que aposten decididament per embarcacions 100% sostenibles, amb sistemes de propulsió de zero emissions i una clara orientació cap a la navegació responsable.

L’anunci d’una nova edició del Barcelona Electric Marine Show el 2026 referma el compromís del Port Olímpic i de l’ANBE amb la descarbonització de la nàutica. Per a la directora del Port Olímpic, Olga Cerezo, “l’èxit d’aquest esdeveniment pioner posa de manifest, una vegada més, l’aposta del Port Olímpic per la sostenibilitat i és també un exemple de com el sector públic i el privat poden fer front a reptes urgents com el canvi climàtic”. 

Per la seva banda, la gerent de l’ANBE, Marilena Estarellas, agraeix “el compromís i la col·laboració del Port Olímpic amb la sostenibilitat” i afirma que “és una sort poder comptar amb un aliat estratègic com aquest per continuar promovent un futur marítim descarbonitzat i ports esportius més sostenibles”.

El Port Olímpic, un port referent en sostenibilitat que s’anticipa als efectes del canvi climàtic

L’estalvi energètic, l’autoconsum renovable, la circularitat i el foment de la biodiversitat han estat elements clau en tota la transformació del Port Olímpic que ha impulsat BSM per encàrrec de l’Ajuntament de Barcelona.

Des de la seva inauguració, l’estiu de 2024, el Port Olímpic compta amb una gran pèrgola fotovoltaica de 3.560 m2 que garanteix l’autoconsum de tot el port i que, en una segona fase, subministrarà energia a d’altres equipaments de BSM propers. 

El Port Olímpic també aprofita l’aigua de mar pels sistemes de climatització i compta amb punts de càrrega ultra ràpids per a embarcacions elèctriques d’Endolla Barcelona –els primers de tot l’estat que s’alimenten amb energia fotovoltaica generada al mateix port–. A més, té en marxa projectes per augmentar la biodiversitat marina al seu entorn més proper.

A nivell constructiu també s’han tingut en compte efectes del canvi climàtic com els temporals o la pujada del nivell del mar. Es va reforçar el Dic de Recer, protegint el port de possibles ultrapassaments; i actualment, es treballa per substituir els pantalans de formigó per pantalans flotants.

L’ANBE, l’associació que promou la nàutica sostenible 

L'Asociación Nacional de Barcos Eléctricos (ANBE) és una associació creada per impulsar la descarbonització de la nàutica i conscienciar a la ciutadania sobre els beneficis de la navegació elèctrica i la nàutica sostenible en general.

Actualment, compta amb un total de 62 associats entre ports, drassanes, distribuïdors d’embarcacions i equipament, empreses del sector de la nàutica recreativa, fabricants de motors i bateries i escoles nàutiques.  

El Barcelona Electric Marine Show tanca la segona edició consolidant-se com la trobada de referència de la nàutica sostenible
Llegir la nota de premsa
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Nota de premsa
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

Barcelona de Serveis Municipals (BSM) avança en el seu pla d’autosuficiència energètica i descarbonització amb la incorporació de noves instal·lacions fotovoltaiques. En els propers dos anys, BSM dotarà els seus equipaments amb 4.200 plaques solars destinades a l’autoconsum, contribuint d’aquesta manera a la necessària transició energètica cap a un model autosuficient i menys depenent dels combustibles fòssils.

Seran, en total, 9.700 m2 de panells solars que permetran multiplicar per 8 la capacitat de generació elèctrica de BSM, amb gairebé 2MWp de potència fotovoltaica instal·lada. Un salt que referma el compromís de la companyia amb la sostenibilitat i la mitigació dels efectes del canvi climàtic.

L’energia generada amb aquestes instal·lacions permetrà cobrir al voltant d’un 15 % del consum elèctric anual del conjunt d’equipaments de BSM. La resta, es continuarà satisfent amb energia elèctrica d’origen 100% renovable certificada en origen, com ja es fa actualment.

El projecte té un pressupost total estimat de 4 M d’euros.

La instal·lació fotovoltaica de majors dimensions es troba al Port Olímpic. En concret, a la coberta del Balcó Gastronòmic, actualment, en fase final de construcció. Són uns panells solars de 3.560 m2 amb capacitat per generar més de 825.000 kWh anuals. Es tracta de la instal·lació d’autoconsum compartit més gran de la ciutat.

L’energia proporcionada per aquesta instal·lació permetrà cobrir el consum elèctric del port i la d’altres espais de BSM propers. En el cas del Port Olímpic, és especialment rellevant que l’energia produïda alimentarà els dos carregadors per a embarcacions elèctriques que començaran a funcionar a finals de l’estiu. A més,  la seva disposició en forma de pèrgoles aportarà ombra al conjunt del Balcó Gastronòmic.

L'Anella Olímpica tindrà també un paper rellevant en aquest pla d’autosuficiència energètica i descarbonització. Amb 2.877 m2 de plaques solars, generarà 791.060 kWh anuals per cobrir part de la seva demanda elèctrica. La instal·lació més gran de l’Anella Olímpica, de 2.316 m2, ja s’ha començat a instal·lar al Palau Sant Jordi i estarà operativa aquest mateix any. L’altre, de més de 500 m2, se situarà a l’Estadi Olímpic.

L’altra gran placa fotovoltaica estarà al Tibidabo. Tindrà una superfície aproximada de 1.600 m2 i s’ubicarà sobre una marquesina que cobrirà un dels aparcaments del parc. Aquesta instal·lació, prevista per al 2025, tindrà una capacitat de generació elèctrica d’uns 360.000 kWh anuals que cobriran part del consum del parc.

Els altres espais de BSM on es generarà energia elèctrica d’origen renovable seran el Zoo de Barcelona, l’Estació d’autobusos Barcelona Nord, el Parc del Fòrum i els Cementiris de Barcelona.

Les noves instal·lacions fotovoltaiques, encara en estudi, permetran ampliar el potencial de generació que tenen actualment el Zoo de Barcelona i Cementiris de Barcelona. A l’Estació d’autobusos Barcelona Nord se’n posaran per primera vegada i el Parc del Fòrum mantindrà una placa de 101 m2.  

 

BSM instal·larà gairebé 10.000 m2 de plaques solars per incrementar la seva autosuficiència energètica
Llegir la notícia
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Notícia
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

Barcelona de Serveis Municipals (BSM) s’ha sumat a la iniciativa “Vacances de pau” que organitza la Delegació del Govern a Catalunya i que té com a objectiu oferir activitats lúdiques, culturals i esportives a infants d’Otxàkiv, una localitat costanera d’Ucraïna.

En concret, BSM els ha convidat a gaudir d'una jornada al Tibidabo, una visita guiada al Zoo de Barcelona amb el seu director, Antoni Alarcón; i un recorregut pel Park Güell.

L'acte de rebuda el va presidir el delegat del Govern a Catalunya, Carlos Prieto, i va comptar amb la presència destacada de l’alcalde d’Otxàkiv, Serhii Bychkov; i el cònsol general d’Ucraïna a Barcelona, Artem Vorobyov. Per part de BSM hi va assistir el director corporatiu d’ESG, David Serrano.

BSM col·labora en la iniciativa “Vacances de pau” per a infants d’Ucraïna
Llegir la notícia
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Notícia
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

La iniciativa té el propòsit de posar a prova un sistema de filtres naturals per poder reutilitzar l’aigua sobrant de la neteja de les instal·lacions del Zoo 

Avui i demà, la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona i el Zoo acullen una jornada de treball on hi participen les diferents institucions implicades en el projecte 

El Zoo de Barcelona participa en el projecte “Gestió de recursos hídrics en instal·lacions zoològiques – FIT4USE Tecnologia de recirculació d’aigües” finançat per la Unió Europea a través del programa LIFE. El projecte, coordinat per la Universitat Tècnica de Liberec (TUL) (Txèquia), té com a objectiu trobar solucions perquè els zoològics optimitzin l’ús de l’aigua, un recurs imprescindible en el seu dia a dia. 
 
En el marc d’aquest projecte, el Zoo de Barcelona provarà un nou sistema per reutilitzar l’aigua sobrant de la neteja de les instal·lacions del parc. Es tracta d’una planta dotada amb uns filtres naturals a través dels quals plantes i microorganismes eliminen els nutrients i els contaminants de l’aigua. 
 
Un cop tractada, aquesta aigua es tornarà a fer servir dins el mateix Zoo per regar, netejar o reomplir basses naturalitzades, entre d’altres usos. 
 
La planta pilot que farà possible aquesta regeneració de les aigües sobrants de la neteja del Zoo s’ubicarà davant la instal·lació de Doñana i estarà enllestida l’estiu de 2025. A més, per tal de donar a conèixer la participació del Zoo en aquest projecte LIFE i amb l’objectiu de conscienciar a la ciutadania sobre el paper de les zones humides, aquesta instal·lació estarà oberta a públic i comptarà amb panells informatius. 
 
Trobada, a Barcelona, de les diferents institucions implicades en el projecte 
 
A més del Zoo de Barcelona i la TUL, en aquest projecte LIFE, que compta amb un pressupost total de 2,7 milions d’euros, hi participen també la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona; la Universitat de Girona (UdG), a través del grup de recerca Laboratori d’Enginyeria Química Ambiental (Lequia); el Zoo de Liberec (Txèquia); i el grup Photon Water Technology, expert en tractaments d’aigua. I hi ha un grup d’experts externs amb participació del Bioparc de València o el Parc de la Natura de Cabárceno, entre d’altres. 
 
Avui, 25 d’abril, la Fundació Solidaritat UB acull una jornada de treball amb representants de les diferents institucions implicades en el projecte. I demà, els mateixos representants es trobaran al Zoo de Barcelona. El programa de la trobada es pot consultar en aquest enllaç.  

 

 

Life 4 zoo

 

El Zoo de Barcelona participa en un projecte LIFE de reaprofitament d’aigua
Llegir la nota de premsa
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Nota de premsa
Etiqueta
Imagen destacada
Imatge
Cuerpo

El Zoo de Barcelona participa en el projecte “Gestió de recursos hídrics en instal·lacions zoològiques – FIT4USE Tecnologia de recirculació d’aigües” finançat per la Unió Europea a través del programa LIFE. El projecte, coordinat per la Universitat Tècnica de Liberec (TUL) (Txèquia), té com a objectiu trobar solucions perquè els zoològics optimitzin l’ús de l’aigua, un recurs imprescindible en el seu dia a dia.

En el marc d’aquest projecte, el Zoo de Barcelona provarà un nou sistema per reutilitzar l’aigua sobrant de la neteja de les instal·lacions del parc. Es tracta d’una planta dotada amb uns filtres naturals a través dels quals plantes i microorganismes eliminen els nutrients i els contaminants de l’aigua.

Un cop tractada, aquesta aigua es tornarà a fer servir dins el mateix Zoo per regar, netejar o reomplir basses naturalitzades, entre d’altres usos.

La planta pilot que farà possible aquesta regeneració de les aigües sobrants de la neteja del Zoo s’ubicarà davant la instal·lació de Doñana i estarà enllestida l’estiu de 2025. A més, per tal de donar a conèixer la participació del Zoo en aquest projecte LIFE i amb l’objectiu de conscienciar a la ciutadania sobre el paper de les zones humides, aquesta instal·lació estarà oberta a públic i comptarà amb panells informatius.

A més del Zoo de Barcelona i la TUL, en aquest projecte LIFE, que compta amb un pressupost total de 2,7 milions d’euros, hi participen també la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona; la Universitat de Girona (UdG), a través del grup de recerca Laboratori d’Enginyeria Química Ambiental (Lequia); el Zoo de Liberec (Txèquia); i el grup Photon Water Technology, expert en tractaments d’aigua. I hi ha un grup d’experts externs amb participació del Bioparc de València o el Parc de la Natura de Cabárceno, entre d’altres.

 

 

Life 4 zoo

 

El Zoo de Barcelona participa en un projecte LIFE de reaprofitament d’aigua
Llegir la notícia
Fecha de publicación
Notícia o nota de premsa?
Notícia
Etiqueta