El Zoo de Barcelona estrena una nova oferta educativa adreçada a escoles i instituts que té com a objectiu conscienciar sobre la necessitat de protegir la natura. Es tracta d’un pas més en el procés en el que està immers el Zoo per esdevenir un centre de conservació de la biodiversitat i contribuir a conscienciar la societat de la importància de tenir cura de la natura i el medi ambient.
La nova oferta educativa del Zoo es va presentar, el cap de setmana passat, en una jornada en la que hi han participat una trentena de docents.
Aquesta nova oferta educativa es concreta en un nou paquet d’activitats participatives i experiencials que busquen, sobretot, afavorir la reconnexió de l’alumnat amb la natura i influir en els seus hàbits, actuant de catalitzadors del canvi cap a una societat més respectuosa amb la biodiversitat i més activa en la seva defensa.
Són un total de set propostes en que, de la mà dels educadors i educadores del Zoo i seguint una metodologia STEAM –pràctica, amb materials diversos i abordant situacions reals– es tracten matèries com la biologia, l’ecologia, la zoologia, la conservació de la biodiversitat i el benestar animal, posant especial èmfasi en la fauna propera, autòctona i amenaçada. Les activitats s’adapten a qualsevol nivell educatiu, des d’infantil fins a secundària.
En aquestes activitats es fan servir des de microscopis, fins a maquetes de diferents entorns naturals del planeta, mostres d’elements típics del bosc mediterrani, o animals i plantes de joguina, entre d’altres.
Coincidint amb l’estrena d’aquest nou paquet didàctic, el Zoo també ha posat en funcionament nous espais educatius. Són, en concret, una nova sala polivalent, un laboratori i dues aules, una d’elles, amb el mobiliari adaptat a l’alumnat d’infantil.
La nova activitat divulgativa i de sensibilització del Zoo es reforça amb una campanya informativa que farà possible que la visita al Zoo no es limiti a l’observació d’un conjunt d’instal·lacions amb animals, sinó que esdevingui una experiència completa que ajudi a adquirir coneixements nous, que emocioni i que convidi a l’acció. Aquesta campanya es difondrà a través del web, el blog, les xarxes socials i la resta de canals de comunicació del Zoo.